Jos sinä olet onneton kun epäreilu on sun elo lohduton
niin saman kohtalon moni muukin on jo kokenut
jos sinä olet paskana peli poikki ja kipu ankara
et ole ainoa joka toivonsa on hukannut
kun sisälläsi pokkuroi et sitä hallinnoi ja sydän vaikeroi
niin se on voi ja voi tämän sotkun loi elämä

Minäkin valvon enkä unta saa
elämä moukaroi ja pirstaleina täytät paikan ruudukossa
rivi vaakaan viisi kirjainta
elämä lyö sun päätä vastapalloon
reilu kauppa pyörit arpakuutioina pelilaudalla

Kun sydämesi tiesi sen
olet entinen se meni heittäen ja lukumäärä sen sydänpalasten on tajuton
ei ei ei ei ei ei ei ei
et ole kadonnut sinut näen mut pian haalistut
jos sä unohdut ja olet tilannut vain surua.

Eilen sain kuulla, että muru on pettänyt mua mun kaverin kanssa. Se kertoi ite, vaikka sen ei kuulemma pitänyt. "Se tapahtu viikko tai kaks ennen meijän juttua." No, kaveri sit kertoi, että se tapahtu joku kolme viikkoa sitten. Mmm, vai että viikko tai kaks. Omaan nilkkaan kilahti omat pettämiset nyt oikein urakalla.

Kaikkein pahinta tässä on se, että ne päättivät naida MUN ISÄNI SÄNGYSSÄ. Mä en koske siihen kusipäähän enää koskaan siinä sängyssä. Se vanno mulle ties minkä kaiken nimeen, että sillä on ollu kolme + minä, ja sit se päätti kertoa, että "nainpa tossa Nooraa faijas sängyssä sillon, kun annoit mulle sun faijas kämpän avaimet ja annoit mun jäädä sinne Kakkulan kanssa yöks kun ei ollu muuta yöpaikkaa." Samana iltana se oli saanut multa, ja seuraavana päivänä se sai multa, mut ei sit päättänyt kertoa mulle että siinä oli Noorakin välissä. Great.

Nyt mä tiedän, miltä se tuntuu. En mä kyllä koe, että olisin ansainnut ton, mut eihän kukaan tollasta voi ansaita. Ei edes kostona. Ja kun se oli niin sata varma, että se rakastaa mua nyt jo ja että mä merkitsen ihan vitusti ja että mä voin oikeesti luottaa siihen vaikka en pystykään ja se tietää sen. "Että luota vaan, en mä petä sun luottamusta. Ja että kyllä, mä kerron heti jos petän sua, mut en mä halua ja että ei mulla ole tarvetta. Että mä rakastan sua."

Mä en ymmärrä, miten kovasti voi panettaa jos on just saanut, ja sitten vielä pitää saada toiselta. Ja se pihtaa muutenkin, miten sitä sillon sitten niin kauheesti huvitti?

Kutsutaan mun "murua" vaikka A:ksi. Se kaikki meni suunnilleen näin: A ja Noora päättivät nukkua samassa sängyssä, vaikka muuallakin oli tilaa. Mä sanoin A:lle, että Noora ei oo koskaan nukkunut yhenkään ihmisen vieressä, jota ei sitten olis mennyt naimaan, ja se sano, et en mä siihen lissuun koske. No, A oli sitten päättänyt itsekseen, että aloittaa kaiken hiplaamalla Nooran hiuksia. Ne oli molemmat juoneet, mut eivät olleet niin jurrissa kun väittivät mulle jälkeenpäin, näinhän mä ne sillon illalla kun molempien juomat oli loppu. Sit ne oli nainu, jääny nukkumaan ja aamulla Noora oli lähteny ekalla ysikutosella himaan vittuuntuneena. Ja ne oli sopineet, etteivät kerro mulle mitään.

Olin kyl kohtuuton A:lle koko eilisen illan ja viime yön, kun miettii, miten vitusti mä sille vittuilin. "No oliks hyvä pano? Varmaa parempi ku mä ku mä en kelpaa. Mites päin olitte, kumpi dominoi? Onks jouset vieläki kivat? Mitä sä oikeen kelasit ku naitte? Kauas kesti? Mä haluun tietää ihan kaiken. Ai et pettäny mua sillon ku olin Losissa? Mistä mä voin olla varma? Jos olisit taas vaihteeks käyny vaikka Nosturin vessassa? Ainahan sä voit soittaa Nooralle ku panettaa, se tulee kuitenki naimaan sua! Ai ei oo numeroo? No oothan sä voinu poistaa sen ihan sen takii etten mä tajuais mitää. Itke vaa ihan rauhassa, on syytäki. Olisko siistii jos mä naisin sun frendiis, vaikkapa SUN MUTSIS SÄNGYSSÄ? Ai miks en saa jättää sua? Onhan sul aina Noora. Ai et saa keltää? Ainahan joltai heruu ku kert saat multaki, mee vaik painaa Élaa ku niin rakastit sitä sormipelii sen kaa."

Miten se edes kehtas sen jälkeen katsoa mua silmiin, puhua mulle, naida mun kanssa? Miten se pysty? Eiks tullu mitään syyllisyyden tunnetta? Mä tässä oon koko yön yrittäny poimia sydämeni palasia tuolta maasta ja niellä niitä paikoilleen, sä nukut ilosesti ja näät unia, varmaan Noorasta. En oo nukkunu ollenkaan, maannu vaan sun vieressäs ja kattonut sua, kirjoittanut ja itkenyt. Ja kuunnellut Radio Rockin mainoksia samaan aikaan, kun sä kuorsaat vieressä.

Ja Noora väittää, et se ei oo pissis. Se sen ääni tekee siitä jo lissun. Ja ne sen jutut. Eikö se oikeesti tajua? Jos mä kysyn siltä, kuka sen mielestä on lissu ja se vastaa, mä voin verrata vaikkapa niiden vaatetusta. Ne pukeutuu kaikki ihan samalla tavalla, käyttäytyy ihan samalla tavalla ja menee ihan ympäri jurriin parista siideristä. Sit ne nai kaikkia vastaan tulevia. Noorallakin on ollu omien sanojensa mukaan kaheksan säätöpanoa, plus mun "muru." Eikä se oo seurustellu kun kaks päivää yhen jätkän kanssa. Mä vihaan sitä saatanan lehmää, se ties mun ja A:n jutusta. Se näki meijät samana iltana yhessä.

elämä ois saatanan kaunista
istuisin sun vieressä kuistilla
aurinko ois kasvojas pitkin
jos kaipuusta itkin
en itkisi uudestaan

Sinne meni kaikki, mitä mä kelasin. Hahaa, mahtaa sen mutsia vituttaa. Se oli ihan innoissaan kun hänen lapsellaan on kerrankin joku, osti 160cm leveen jenkkisängynkin ihan meitä varten A:lle. Nyt se sit tajuaa, miks hänen lapsellaan ei oo koskaan ketään. Ja nyt mä ymmärrän, miks kaikki pitää sitä ihan mulkkuna. Mä elättelin toivoa, et edes joku tykkäis siitä. Ei mut niin, Noorahan sano et A on tosi hyvä tyyppi.

Vittu mitkä itkut se veti mulle puhelimessa, taas ympärijurrissa. "Sä oot mun ainut hyvä frendi, sellanen joka ei oikeesti feidaile mua ikinä." Haista paska, me ei koskaan ees tunnettu. Kolme vuotta mä vittuilin sille koulussa suunnilleen joka päivä, sit vikana kuukautena tutustuttiin ja pari kertaa hengailtiin, pelastin sen pulasta kahesti tai kolmesti ja olin sille kiva, kestin sen lissuläppää, mut ei sit. Enää en todellakaan oo sille kiltti, en vitussa. Olisin luullu et se edes kelais, et mä lyön sitä jos se nai mun otusta. Mitä vittua se ajatteli?

M: "Mitä sä kelasit ku te naitte?"
A: "Sua."
M: "Ai sä kelasit mua ku sä nait toista muijaa, joka on miljoona kertaa paremman näkönen ku mä ja varmaa loistavempi ku on kaikkee muuta ku mä? Kelasit mua? Hyi saatana sä oot likanen."
A: "Enimmäkseen sua."
M: "Mitä muuta?"
A: "Emmä tiiä."
M: "Tajuutko sä miten kusipää sä olet?"
A: *itkee*

Vittu mitä paskaa. Mä selitin sille, et luulin ja toivoin, et kerranki natsais, etten mä pettäis ja et täst tuliski - kerranki - jotain, et se merkitsee mulle ihan vitusti ja et haluun olla sen kanssa...

Noora lukee kuulemma tätä blogia. "Sul on niin mielenkiintoinen elämä, mulle ei käy koskaa mitää. Tajusin vast ku luin sitä et oikeesti tykkäät A:sta liikaa. Mä oon niin koukus siihen blogiin ja sun elämään!" Ketä toi tieto  hyödytti? Pistän tän oikeesti koht salasanasuojatuks, liikaa ongelmii. Mä oon ihan vitun pettyny niihin molempiin.

Vähän niinku se mun uni, jos A sanoo: "en tykkää seurustella ku jompikumpi pettää kuitenki" ja sit se kerto et se petti mua. Enneunia, fine. Onkohan ne kaikki muutki ollu totta? Ja toi uni oli joku viikko sen tapahtuneen jälkee. Ja A tietysti: "emmä pystyis koskaa pettää sua."

Enkä mä edes jättänyt sitä.
Mut sen takia se itki onnesta puol tuntia, enkä mä saanu sitä itkua loppumaan.
Ja sit oli tietysti sovintoseksi.
Miten mä voin koskea siihen enää ton Nooran jälkeen?

Mä lupaan, etten kestä kattoo sitä pitkään, muhun sattuu liikaa.

Tein toimintasuunnitelman, taas. Se lupas kustantaa mut juomaan, kun "Janikin haluu et meen messiin ja Riika" ja blää blää, ni lupasin sit ennen ku kuulin tosta pettämisestä. Huomenna sit meen niiden mukaan, vedän ihan överiks, meen himaan bunkkaa ja sit pidän omaa lomaa. En tuu koneelle pariin päivään - ehkä tänne ku oon niin koukus - enkä vastaa puhelimeen enkä viesteihin mut pidän puhelinta kuitenki päällä koko ajan. Jos A:lla on mulle jotain tärkeetä, se saa tulla ovelle asti vaikka se onkin niin laiska ettei se jaksa kävellä puolta kilsaa meille. En oo vastaamassa muille ku mutsille, faijalle ja miialle. Ei huvita. Ja galleriaan en todellakaan oo menossa, en vitussa oikeesti.

Se saa miettii pari päivää mitä tuli tehtyy, ja mä.


Kerranki mä sain kunnolla omat virheeni niskaani.
Kiitos kusipää rakas, miks mun pitää välittää näin vitusti susta?

Olen lentänyt liian kauas,
olen lentänyt eksyksiin.

Mä haluisin vaan vajota pohjaan (okei, oon siel jo), tappaa itteni.
Ei mul oo pokkaa siihenkään saatana.